בואו דבר רגע על המהלך של איל מקיאז׳
מהניסיון שלי בבניית מותגים, מותג לא נוצר בעקבות קמפיין פרסומי בולט, אלא בעבודה שמתחילה באסטרטגיה ומסר ובניית שפה שלמה שנתמכת בערכי המותג, מפתחת שיח עם הקהל וכו׳ (זה לפוסט אחר)
בניית מותג זו ריצת מרתון ולא ״הבלחה״ של רגע, לא ריצת ספרינט.
כמי שחוקרת מותגים ועוקבת אחרי המותג איל מקיאז׳ בפרט, אני מעריכה את המהלך הזה.
מהלך שנולד אל תוך האסטרטגיה שלהם ומציג עוד דרך ״למקסם את עצמך״ או במילים אחרות – לקחת את עצמך לקצה.
לחיות את המקסימום או כל תרגום חופשי של אותו המסר
(מי שמכיר את איל מקיאז׳ יודע שהם בין המותגים הראשונים שיצרו מקסימום צבעים לליפסטיקים שלהם, מקסימום איכות, מקסימום טכנולוגיה וכו׳ וזה לא מסר של משחק מילים אלא מסר מבוסס על היסטוריה של מותג וותיק ומוערך)
המהלך מתכתב עם אחת המגמות החשובות של ימינו- מגמת הגיוון המגדרי. אפשר להרחיב על המגמה הזו בכל מיני רבדים (גם זה לפוסט בפני עצמו)
הבחירה במרגי היא על מנת ליצור את ״אפקט הוואו״ – כדי שישימו לב באמת לאמירה.
כיף לראות מותג שצועד עם המסר שלו כבר מזה זמן, ולא יוצא עם סתם קופירייטינג לשם הקמפיין הספיציפי כדי ליצור באזז אלא מתאים את הבחירה בקמפיין אל המסר האסטרטגי של המותג.
וזו בדיוק הסיבה בעיניי הקמפיין הזה הוא התפתחות של מותג ובהחלט ראוי.
הקמפיין פונה לדור הצעיר, דור שעוקב אחרי בלוגרים שמתאפרים, שחיי את הטשטוש המגדרי ואת האקטיביזם בנושא ומצפה מהמותגים שפונים אליו לעשות מהלכים מהסוג הזה.
מעניין לאן איל מקיאז׳ יקחו את זה מכאן? נצפה שזה לא ישאר בגדר קמפיין חד פעמי ושהם יצרו שת״פים עם בלוגרים מובילים שבאמת מתאפרים, תוכן משמעותי שנותן מקום למגוון מגדרי ועוד.
מה אתם חושבים על המהלך?